TV och bredband

Föreningen har tecknat av tal med Telia angående leverans av TV, bredband och IP-telefoni i vårt fibernät. Utbudet ingår i er ordinarie månadsavgift och förorsakar er inga extra kostnader om ni inte väljer att uppgradera någon tjänst. Det innebär att alla hus har tillgång till Telias TV-paket lagom och Norgepaketet (NRK 1 och 2 samt TV2) samt Streaming- och Playtjänster, Telias bredband 10 Mbit/s och Telias bredbandstelefoni.

För den som önskar går det att utöka TV utbudet, uppgradera bredbandshastigheten mm. Detta kan beställas i en Teliabutik (närmaste i Torp), Telia kundtjänst eller websidan. Tilläggskostnader faktureras direkt till dig som kund.

Felanmälan

Om felanmälan berör fler än tre användare kan föreningens kontaktperson ringa Telias fasighetsägaringång på tel. 020-30 00 60. Om felet berör färre än tre så anmäler ni själva till Telias kundtjänst 90 200 för svenska telefonabonnenter och +46 7719 90 200 för norska telefonabonnenter.

Varje husägare ansvarar för utrustningen i sitt hus, mediaomvandlare, tv-box och router. Under en kommande 5-års period har föreningen tecknat serviceavtal med Telia, vilket innebär att Telia tar ansvar för skador som kan uppstå på tv-box och router under avtalstiden.

http://www.telia.se

Anmälan ägarbyte

Föreningen ansvarar inte för anmälan till Telia vid ägarbyte. Kan bara skötas av säljare och köpare.

1) Säljaren kontaktar Telias kundtjänst för Kollektiva tjänster, 020-202070, och avslutar sitt abonnemang. Detta kan även göras via inloggning på MittTelia

2a) Köparen kontaktar Telia på länken: https://www.telia.se/aktivera eller på 020-202070

2b) Om köparen saknar svensk personnummer fyller köparen i följande formulär: https://www.telia.se/privat/kontakt/aktivera-tjanster

Vid köp och avslut av tilläggstjänster kontakta Telia på 020-202070. Om det uppstår problem kontakta Staffan Pousette i vår styrelse

Blockering för möjlighet att hyra film

Det finns en möjlighet att lägga in en blockering för ev. hyresgäster att hyra film. För att vara behörig måste man ange en fyrsiffrig kod. Följ nedanstående guide: https://www.telia.se/privat/support/info/hyr-film-med-telia-digital-tv

  • Dina tv-koder hittar du på Mitt Telia (endast för svenskar)**
  • En pinkod kan väljas så att det är tvingande att knappa in koden innan man kan godkänner hyrfilmen och beloppet för filmen.
  • Du ser att ”Ja” är markerat när du aktiverat och behöver knappa in en pinkod 1 för att aktivera funktionen. Samma gäller för att stänga av blockeringsfunktionen, du behöver ha pinkod 1.

** För övriga gäller följande för att få tillgång till sina koder. Genom att skicka E-post till Telias kundtjänst.

  • Ange ditt kundnummer eller fråga efter ditt kundnummer (om du inte vet) genom att ange din installationsadress I Grebbestad.
  • Efter att du fått ditt kundnummer kan du få dina koder via kundtjänst.
  • Varje kund har två kundnummer antingen 70xxxxxxxx eller B000xxxxxxx, båda fungerar.